Kladdig Vinbärskaka

Grannens vinbär sjunger på sista versen, ni vet den grannen med denna fina butiken Zillstar. När kakan var färdigbakad fick jag tag på grannens man, även han är då en granne, men utan butik :) Ta hur många vinbär du vill, sa han utan att blinka. Såna grannar gillar vi!



2 ägg
2 dl socker
1 msk vaniljsocker
2 1/2 dl mjöl
1 1/2 msk apelsinjuice
100 gr smör
100 gr vit choklad
2 dl röda vinbär

Vispa ägg och socker, smält smör och den vita chokladen. Blanda ihop alla ingredienserna. Häll i smord och mjölad form. Baka i 150 grader i 30 minuter.
Kyl den och ät den kall, lite lättvispad grädde funkar till.



Men eftersom jag frågade efter kakan var bakad, så hade jag frusna egna vinbär i kakan, det funkar det med :)



Denna belgiska chokladen har väl inte den mest fantastiska omslag, men den är väldigt god inuti. Så den brukar jag använda mig av när jag bakar :)


 Wilma frågade om hon fick ta några kort. Jajamen! Då lägger hon snabbt ner kakan på gräsmattan för att ta några bilder. Ser lite pickninck ut, men det är ju trevligt det med :)





Ni som undrar hur Wilmas kort blev, så lägger jag ut två med henne bakom kameran.


Kommentarer