Kardemummahjärta


Kardemummakaka med skavanker :)




Fick en oljespray från USA häromdagen när jag hade gäster därifrån, den skulle jag testa om det funkade att spraya en form.. Fyllde den med rapsolja och gick på utsidan eftersom tipset var att hela köket blir oljigt... testing testing!!





3 ägg
2 1/2 dl socker
1 tsk vaniljsocker
50 gr smör
1 msk kardemumma
3 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver

175 gr 30 minuter
 Här går smeten i :)

Resultatet har ju varit bättre måste jag säga, lite florsocker fick dölja de värsta skavankerna, men det är ju ändå smaken som räknas i de flesta fall :) Jag menar en vacker kaka som smakar illa, då är det ju bättre med en ful kaka som smakar gott, eller hur! Fast kan man få till det så den är både vacker och god, ja det är väl att föredra :)
Jag tror att jag ska ta mer olja i formen nästa gång, testing testing :)

Kommentarer