Wok på Muurikka

Reklam för Bagaren och Kocken



Det blåste småspik på utsidan en dag och vi skulle woka, så jag satte Muurikkan på spisen och det funkade. Men inte lika bra resultat som på utsidan med gas. Men det gick och maten blev god!

Väldigt smidigt sätt att laga mat på allt ett är det med en Muurikka som du hittar HÄR! Där har jag köpt min. Jag gillade att den var i gjutjärn alltid bra att få i sig extra järn och så gillar jag inte pannor med beläggningar på som man inte vet vad man får i sig. Jag slår ofta ett slag för riktiga grejer, speciellt om man ska äta det...




600 gr kyckling innefilé (klippa i lagom storlek)
1 ekologisk paprika, strimlad
strimlad vitkål
1 lök
2 vitlöksklyftor
3 morötter i slantar 
1 paket sockerärtor
2 paket med kokosmjölk
1/2 dl vatten
salt, peppar, chiliflakes

Kokt ris

Woka kycklingen så den får lite färg. I med paprika, lök, strimlad vitkål, morötter vitlöksklyftor och kryddor. Låt det fräsa tills det blir mjukt. Häll i kokosmjölk och vatten och låt det koka ihop. I slutet tillsätts sockerärtorna. Vi åt det med ris och cashewnötter.




 

Kommentarer