Golden Cakes

Drog med mig en del roliga bakartiklar från USA, eftersom jag har det intresset. Man kan ju köpa precis allt där. Men till slut fick jag blunda när vi var inne i köksäffärer. Man skulle vilja plocka på sig ännu mer.
Men jag fick i alla fall med mig en form till från Wilton som jag bakade dessa supersmarriga små sockerkaksformade mjuk kaka som doppas i kanelsocker.
Man kan använda vilken muffinsform som helst till detta receptet :)
 
 
225 gr smör
4.8 dl socker
7.2 dl siktat mjöl
1 msk bakpulver
uns salt
1 tsk muscot
5 ägg
1 tsk vaniljkorn
3 dl mjölk
 
Vispa smör och socker tills det är krämigt, det tar ca 10 minuter.
I med ett ägg i taget.
Tillsätt vaniljen.
Sikta ner mjöl, salt muscot och bakpulvret tillsammans med mjölken.
Överblanda inte.
Fyll formarna till hälften.
Nu beror det på storleken av formar. Jag fick ut 36 st små mjuka kakor.
 De gräddade jag i 15 minuter i 160 grader.
 
 
Smält 75 gram smör.
Blanda 1 dl socker med 1/2 tsk kanel
 
Doppa toppen av kakorna först i smöret, sen i sockerkanelblandningen. 


 
Idag vann jag något på facebook, ni vet gilla och delatävlingar som man är med på ibland. Jag har aldrig vunnit något på fejjan, så det var kul. Hoppas det blir fler gånger :)
Jag vann en ekologisk hårmask. Måste återkomma om ett par dagar, när jag testat den.

Kommentarer