Vit och mörk chokladfudge


Så enkla att göra och blev väldigt goda. Men nästa gång tar jag nog ljusare mörk choklad, kanske mjölkchoklad istället. Så tyckte familjen som ändå gillade dem. Påskgodis. Det har jag nog inte gjort innan ;) Jag hittade receptet på Fredriks Fika.

Idag är det Skärtorsdag och ett himla liv om påskfyrarnas be or not to be på öarna. Själv är jag ingen påskfyrsfantast så mig kvittar det. 
Så vi får se vad det blir av det med påskefyrarna ;) 







200 g mörk belgisk choklad 
200 g vit belgisk choklad
15 + 15 g smör 
1 burk sötad kondenserad mjölk
2 tsk vaniljsocker


Klä en form på ca 20×20 cm med bakplåtspapper.
Smält den mörka chokladen tillsammans med 15 g smör i en bunke i micron i en minut.
Häll i halva burken kondenserad mjölk och rör om.
Häll upp fudgen i formen. Låt stelna i frysen tills du gjort likadant med den vita fudgen.
Smält den vita chokladen tillsammans med 15 g smör och 2 tsk vaniljsocker i micron. Tillsätt resten av den kondenserade mjölken och rör om.
Häll den vita fudgen över den mörka och ställ i kylen minst en timme.

Ruta upp skapelserna!



 

Kommentarer