Vispad mozzarella

Reklam för Cervera


Till pinfärska räkor fick det bli en skål med vispad mozzarella. Det är väldigt krämigt och mycket gott. Blir nästan som burrata i smaken fast som kräm.
Jag hade varit på Sockermajas och köpt ett gott surdegsbröd som passar perfekt till skaldjur. Det har jag köpt tidigare och det är så mjukt och gott och får det italienska strukturen på brödet. 

Vispad mozzarella hittade jag för några år sen på Systrarna Eisermanns insta och har gjort den flera gånger innan. Vill du följa mig på Instagram så hittar du mig här!









250 gr mozzarellaost
4 msk grädde (jag tog mer)
olivolja
flingsalt och svartpeppar
chiliflakes och basilika

Mixa mozzarellan slät och blanda ner grädden, jag tog mer än de 4 msk som receptet sa för man vill ju att det ska vara en kräm. Blanda ner flingsalt och peppar.

Ringla olivolja över och chilipeppar. Riv över basilika, jag tog även lite balsamico över för syns skull. 





 

Kommentarer