ONE PAN MEXICAN STREET CORN CHICKEN



Roligt att hitta något nytt som smakar gott. Allt i samma panna, även om jag hade lite tillbehör. Kanske lite stark, men nästa gång halverar jag chilipulvret. Svarta bönor tog jag bort från rätten med.















4 kyckling filer
2 tsk chilipulver (1 tsk hade räckt)
2 tsk paprikapulver
salt 
1/4 tsk vitlökspulver
2 majskolvar (som man skär av majskornen)
(1 förpackning svarta bönor)
1/2 dl cotija ost eller parmesan
Färsk koriander (det tar jag nästa gång, hade bara torkad hemma)
1 lime

1 tärnad avocado

Sätt ugnen på 190 gr varmluft. Lägg kycklingfiléerna i en form, hela eller I bitar. Krydda kycklingen med salt, 1 tsk chili pulver, 1 tsk paprika, och vitlökspulvret. Toppa med majskornen och svarta bönor (de tog jag bort), pudra över med resterande kryddorna.

Gratinera 20-25 minuter eller till kycklingen är färdig. Toppa med osten och sätt tillbaka formen i ugnen ytterligare 3-5 minuter så osten smälter.

Toppa med koriander, avocado, och limesaft.

Jag serverade med tortilla quesadillas med ost, lime och Cream fraiche och turkisk yoghurt. 





 

Kommentarer