Vaniljglass




Bakar macarons till ett bröllop, så kylskåpet är fullt av äggulor. Så då passade jag på att göra denna glassen. 
Den blir något helt annat än den med yoghurt som jag brukar göra. Denna blir ju lite krämigare och känns sötare, med väldigt god.

Funderar lite på det här med bloggandet. Helt plötsligt har mina besöksiffror blivit många fler varje dag. Det är ju roligt. Jag har varit lite fram och tillbaka om jag ska fortsätta blogga eller lägga ner det.  Inte för att det inte är roligt, utan mest för att man kanske ska lägga tiden på något annat. Vad tycker ni?
I vilket fall som helst så fortsätter jag nog ett tag till, för det är ju roligt att så många fler hittar hit varje dag.



6 äggulor
1.5 dl socker
5 dl mjölk
3 dl grädde
1 tsk vaniljpuder
 
 
Koka upp mjölken med vaniljpulvret.
Vispa äggulor och socker.
Ta undan kastrullen och vispa i ägget.
Låt sjuda till krämen är tjock.
Häll i grädden.
 
Låt den kallna och sen in i kylskåp till den är helt kall.
Kör den i glassmaskin.
 








Kommentarer