Havreströssel till frukost


Godmorgon!
Härlig höstmåndag att vakna till, dessutom hade jag denna musli som jag gjorde i fredags klar att äta. Här har jag värmt hallonen som ligger under och fyllt på med ekologisk naturell yoghurt, sen toppat med havreströsslet.
Men den är dundergod till grekisk yoghurt eller vad man gillar. Man är mätt väldigt länge och det gillar jag.
Mandeln räckte inte så jag fick dra i några hasselnötter, man kan ta vilka nötter man vill och har hemma. Det blir oftast enklast så :)

Nä, nu blir det duschen innan en kompis väntar med kaffet.



100 gr mandel som grovhackas
2 dl solroskärnor
1 dl pumpakärnor
1/2 - 1 dl råsocker
1 liter ekologiska havregryn från Saltå Kvarn (jag tog hälften fibergryn)
1 1/2 dl vatten 
3 msk rapsolja

180 gr varmluft 20 minuter rör om och rosta 10 minuter till.


Ha en skön vecka alla!


Kommentarer