Pecan Cookies

Annons / Reklam för Bagaren och Kocken


Dessa goda småkakor passar nu i adventstider, lite juliga med kanel och pecan. Några testade jag med flingsalt över med. Perfekt!


Behöver du en extra bunke till din Kitchenaid så kan jag verkligen rekommendera denna. Först när gubben kom med den för ett par år sen så var jag inte lika övertygad om köpet. Men måste säga: Well done gubbe!
För den har jag verkligen använt. HÄR hittar du glasbunken!

Nu kanske du ingen Kitchen Aid har det går utmärkt att baka kakorna ändå, men är du sugen på en och har möjlighet så kan jag rekommendera att kika på den HÄR!









225 gr smör, rumstempererat
100gr socker
200gr muscovadosocker
2 ekologiska ägg
2 tsk vaniljextrakt
300 gr ekologiskt vetemjöl
1 tsk maizena
1 tsk bikarbonat
1/2 tsk kanel
uns salt
200gr pecannötter (ta undan 30 halvor hacka resterande)

Blanda smör och socker tills det är pösigt, fyll på med ägg och vaniljextrakt. Ner med mjöl, kryddor och bikarbonaten samt pekannötterna som är hackade.

Ställ i kylskåp i 3 timmar så smeten sätter sig.

Rulla 30 kakor och lägg en halva pecan på varje. Grädda 175 grader i 8 minuter.






 

Kommentarer