Sommarbakning



Sommaren lyser med sin frånvaro idag här på Västkusten. Regn och blåst slår mot fönstren och vi har inte ännu haft huvet utanför dörren. Men det kommer, för snart blir det en promenad. 

Men om man är sugen på att baka så tänkte jag ta fram några recept som slår det mesta väder. Denna fantastiska pavlovan med Dulche de Leche, grädde, jordgubbar och pistage. Mmm så god! 




Vill du riktigt impa till fikat så kan denna galet goda paj göra saken lite enklare. Den är inte speciellt svår att göra men det är många moment. En sån där kladdig och go Banana Cream Pie som funkar som efterrätt eller bara till fikat som den är. Med fördel äter man den direkt!



Ibland är det svårt att välja vill man ha choklad cheesecake eller hallon cheesecake? Båda är goda. Vill du ha en annan variant så finns det massor av cheesescakes att välja på här på bloggen (sök i rutan till höger, klicka på de treraderna först). Salted Caramel kan även den funka kanske...

Cheesecake är ju ganska så tung och mastigt så en liten bit räcker ju oftast. I USA har de ju alltid grädde till, ibland som här så lägger jag grädden ovanpå. Det kan även vara ett bra trick när cheesecaken spruckit som den gör ibland. 



Detta är min hobby med att baka sen många år tillbaka. 
I mitt vanliga liv jobbar jag gärna med layouter, annonser, sociala medier, uppdaterar hemsidor och annat som kan passa. Kika gärna in på min hemsida Lobster Layout om du är på jakt efter något av detta. Föreningar, församling, konferenser och företag har jag under livet (mest som anställd eller ideellt) jobbat med. 


Rhubarb Frangipane Galette bara namnet gör ju att man blir nyfiken. En kula glass och man är hemma. Just nu kanske man ska vänta någon vecka till innan rabarbern är på topp igen. Början på augusti så är den tillbaka ätlig igen. 


Honungsrostade nektariner till frukost alltså det är en riktig hit. Ska du ha en gäst över på frukost satsa på denna som en del av frukosten. Man kan även ha den som efterrätt, funkar jättebra det med.


En ruta till kaffet är ju käckt att ha i frysen. Denna glimmar till kaffet kan man säga och förgyller fikabordet vaniljkaka eller vaniljruta är ett av mina mest besökta recept på bloggen. 

Nu har du fått en drös recept som kanske kan locka dig att baka något gott till kaffet.








Kommentarer