Pistachio Truffles



Pistagetryfflar, så väldans goda så ni får inte missa att göra dessa. Pistage var ju slut i fyra matbutiker när jag skulle göra dessa. Så jag fick beställa på nätet, de kom snabbt!

När jag skulle börja rulla bollarna undrade mannen om det var pesto som skulle rullas i choklad. Efter han smakat så frågade han inte det mer ;) 
Mycket goda små skapelser.








28 tryfflar
240 gr vit choklad (Marabou)
75 gr varm vispgrädde 40 %
150 gr pistagenötter (utan skal)

Har man inget att göra kan man koka upp pistagenötterna och skala bort det tunna skalet med.

Mixa pistagenötterna till ett fint mjöl.
Smält chokladen och värm mjölken.
Mixa till en slät smet. Ställ i kylen efter det svalnat, över natten.

Rulla dem till bollar. Jag ville inte ha dem för stora så för mig blev det 28 stycken.

Smält 200 gr mjölkchoklad (Marabou). 
Doppa pistagetryfflarna i chokladen. 
Hacka pistagenötter för dekoration och strö över för piffets skull.





 

Kommentarer