Godmorgon med kokosströssel.

Igår sen eftermiddag gjorde jag detta kokosströssel som jag avnjutit idag till frukosten ;)  Mycket god måste jag säga. 



La i torkade blåbär i strösslet när den hade svalnat. Det passar bra till kokos tycker jag. Eftersom dottern tycker det är gott med kokossmak, så använde jag mig både av kokossocker och kokosolja. Dessutom är det ju kokosflingor i strösslet. Det blev ändå inte för mycket kokossmak, utan bara en nyans kändes det som. 

1 liter fiber ekologiska havregryn Saltå
2 dl solroskärnor
1 dl pumpakärnor
2 dl kokosflingor
3/4 dl krossade linfrön
100 gr grovhackad mandel
1 dl kokossocker

1 1/2 dl vatten
3 msk kokosolja 

Torkade blåbär

Blanda alla torra ingredienser. Vär vattnet en aning så den fasta kokosoljan smälter. Blanda ner i strösslet och rosta i 175 grader varmluft 20 minuter. Rör runt och rosta 10 minuter till.

När det svalnat så blanda eventuellt i torkade blåbär.





Idag har himlen öppnat sig på västkusten så vi har regn. Annars känns det ju som vi har haft fint väder jättelänge. Måste varit mer än en månad.
Jag har en rårörd rabarbersaft stående på trappan som jag ska göra färdigt idag. 

Hoppas ni alla får en god morgon!

Kommentarer