Kokos Granola


Senast jag var i USA, ja nu har det ju gått över två år eftersom corona kommit i vägen. Så åt jag denna så goda granola hemma hos min kusin som han hade köpt på en Farmers Market. Fick med mig en påse hem och där stod ju ingredienserna på påsen. Många gånger och försök hit och dit så tycker jag att jag fått den rätt. 
Den är en paleo granola om man tycker det är viktigt. Denna gången ville barnen att jag inte skulle ha i korinterna så det hoppade jag. Jag gjorde dubbel sats med eftersom det går rätt fort här med granolaintaget;) 
Just nu är det söndag morgon och jag har promenerat i regnet innan frukosten som består av förutom ett kokt ägg, en skål med turkisk yoghurt, persika och granola. Så en stor caffee latte till det. 






2, 5 dl ekologisk kokos (Kung Markattas)
3 ekologiska äggvitor
1, 2 dl kokossocker (Kung Markattas)
0,8 dl korinter
0,8 dl mandel
0,8 dl pumpakärnor
0,8 dl valnötter
0,8 dl pekannötter
1 km Himalayasalt

Grovhacka nötterna. Blanda allt och lägg ut på en bakplåtsklädd plåt. I ugnen som är uppvärmd till 160 med varmluft. Rosta i 15+5 minuter, alltså rör om emellan.

Häll upp på burk, en snygg en...









 

Kommentarer