Grekisk Paj


Galet god paj till en kväll när jag inte riktigt visste vad vi skulle äta, den blev väldigt god, jag hade inga oliver hemma tyvärr annars hade det åkt i.

En sallad och sen tzatziki och man är hemma.






6 portioner 

Pajdeg:
3 dl mjöl
150 g smör
2 msk kallt vatten
Salt och peppar

Äggstanning:
2 dl gräddmjölk
2 ägg
Salt & peppar

Fyllning:
200 g fetaost
6-10 romanticatomater
1 rödlök
färsk oregano
10 st oliver (hade jag inte)

Gör så här:
Blanda mjöl och smör i en blender, tillsätt vatten och rör ihop till en deg. 
Tryck ut i en pajform. 
Förgrädda pajskalet i ugn på 200° i 10 min. 
Skiva lök, tomat och fetaost. 
Blanda alla ingredienser till äggstanningen i en skål. 
Lägg grönsakerna på den förgräddade pajformen, häll äggstanningen över och grädda mitt i ugnen på 200° i 20-25 min. 



 

Kommentarer