Bästa frukostbrödet



När jag skulle lägga mig häromkvällen 23.40 så kom jag på, jag fixar liten deg som får kalljäsa. Det är ju gjort på 10 minuter. Så får degen stå i kylen över natten. Täckt med lock eller handduk.

Så bakar man av brödet nästa morgon. Grymt bra!

Detta brödet har jag ju gjort så massa gånger innan och det blir lika bra varje gång. Detta recept är amazing kan man säga. Bästa!







Bästa frukostbrödet. Rör ihop degen på kvällen och låt den kalljäsa över natten, klicka ut på en plåt och baka av. Så enkelt och supergott! 

10 st frallor

1/4 pkt jäst
1 tsk salt
5 dl kallt vatten
1 dl eko grahamsmjöl
9 dl eko vetemjöl @saltakvarn 

Knåda i maskin, den är ganska lös degen. Låt den jäsa i kylskåp över natten.

Klicka ut på en plåt med bakplåtspapper, grädda 225 grader i 20 minuter.


 

Kommentarer