Kräft Cheesecake


Alltså kräftcheesecake! 

Jopp, den är smarrig! Känner att jag ligger efter med uppdateringarna, förra helgen var vi på utflykt på Rörö. Då hade jag med denna som vi smaskade i oss. Väldigt käck utflyktsmat måste jag säga. Dessutom gillade barnen det. 
Väldigt enkel att göra, jag har ju gjort den på lax många gånger och några gånger med kräftor. Denna gör man väldigt snabbt!








300 gr kavring
75 gr smör
 
Kör kavringen i blender eller liknande, smält smör och blanda ihop. Tryck den hårt mot botten av en form med löstagbar kant, så den blir pressad.
 
400 gr philadelphiaost
2 dl cream fraise
1 riven rödlök
2 msk gräslök
2 msk dill
svartpeppar
salt
250 gr skalade kräftstjärtar
 
Vispa osten med creamfraisen så den blir krämig, vispa i resterande och fyll formen med kavringsbotten. Ställ den i kylskåp, den behöver stå till sig. Garnera den med citron och gurka.



Det var premiären med båten för i år. Att åka till Rörö på söndagsskolutflykt, fick resemålet bli :)

Muggarna fick jag när jag fyllde år av barnen, de kommer från Rise. Visst är de fina?





Kommentarer