Pasta med kräftstjärtar



Igår var mannen nere på hamna på kvällspromenad och fick köpt 4 kilo kräftromper. Asså helt grymt goda. Så typ en halvtimme senare så satt vi med rykande färska och varma kräftor. Det är ju så gott! Vi hade väl hälften kvar och idag kom min kusin Mats över på lunch. Så jag googlade fram ett recept på Arla som hette "nyförälskade kräftstjärtar" men den titeln kändes konstig på rätten som jag serverade maken och kusinen ;)
Men gott var det. I Arlas recept stod det 200 gr kräftstjärtar men jag hade ju typ 2 kilo ;) Mätta blev vi iaf och resterna räckte till barnen och deras kompisar!







200 g färska champinjoner
Smör
2 dl ekologisk crème fraiche
1/2 msk vit balsamvinäger
1/2 dl finhackad gul lök
1/2 dl hackad färsk persilja
1/2 tsk salt
1 krm svartpeppar
 1 msk konjak

Tagiatelle
kräftstjärtar

Nu gjorde jag inte riktigt som grundreceptet sa men det blev görgott!

Stek svampen i smöret några minuter. Lägg i löken och stek med en stund. I med cream fraîche och balsamvinägern och resten. Koka ihop en stund.

Koka pastan.

Skala alla kräftorna och låt de koka med i såsen så det blir uppvärmda.

Jaja det blev kanske kräftor i det mesta laget ;) 


Kommentarer