Ellas dadelbollar




Det här med förväntningar i alla fall! Hade varit bättre att inga få eller ha. Det ska jag verkligen tänka på att inte ge folk förväntningar som inte uppfylls. Det är så bönntrökigt på ren öbo när man märker att de förväntningar man givits inte alls stämmer. Det ligger nog mest hos mig som går på det varje gång. Nästa gång ska jag inga ha.

Nä, nu ska det bli andra bullar ;) 

Småflickorna fixade cafe på gatan idag och det verkade bli samling vid pumpen så att säga. Roligt med företagsamma barn och dess föräldrar, själv var jag inte inblandad alls. Hann inte. Huset skulle städas och fixas idag.



Mellandottern bakade dessa häromdagen, på sin sista dag som tretton. Men nu är hon 14+ och stora damen. Go tjej!
Roligt att barnen älskar dessa chokladbollar som är glutenfria och lite nyttigare tänker jag. 










10 dadlar från Israel eller USA
2 dl ekologiskt mandelmjöl
2 msk ekologisk kokosolja
1 msk vatten
2 msk kakao från Valrhona (ta tre annars)
1 tsk ekologiskt vaniljpulver

kokos att rulla i

Kärna ur dadlarna. Kör allt i en blender och rulla smeten i kokos och ställ dem kallt.



Kommentarer