Rabarber Mojito





Häromdagen avnjöts denna drink med grannfrun. Fiskarfruarna får roa sig bäst de kan tills männen är hemma igen ;) 
Jag snodde ju rabarber av samma grannfru häromdan för att göra rabarbersirap som man kan använda till tex denna dryck. När vi var på Mauritius tidigare i år så köpte jag både vit och mörk rom. I denna kunde jag använda den vita romen. Det blev gott, men jag minskade på romen då vi var lite osäkra på smaken. 
Men det blev gott. Istället för 8cl rom tog jag 5cl.



1 st lime
8 cl vit rom
15-20 st myntablad
6 msk rabarbersirap
is
kolsyrat vatten


Klyftad lime
 myntablad
2 msk rabarbersirap


GÖR SÅ HÄR:
Skär limen i klyftor och lägg dem tillsammans med mynta, rom och 
rabarbersirap i en skål. Muddla eller stör med skaftet av en 
träslev så att allt blandas och limesaften pressas ut.

Fördela det i två drinkglas och fyll på med is och kolsyrat vatten. 

Toppa med mynta, lime och rabarbersirap.










Kommentarer