Rhubarb Cheesecake Cupcake

Party bilder och det utlovade receptet kommer äntligen, jag har nämligen haft fullt upp sen sista inlägget...men ni har väl ändå inte hunnit baka, eftersom vädret varit så fint menar jag :) Man får passa på att njuta när det går för just i skrivande stund så öser regnet ner...



 Receptet på 4th of July cupcakesen är här. Skulle ni vilja göra flaggorna så är de gjorda så här.




 16 cupcakes

Rabarberkompott:
1/2 liter skivad rabarber
2 dl socker
koka i 20 min och svalna till den är kall

Kexbotten:
400 gr digestive
150 gr smör

Cheesecake:
300 gr philadelphiaost
1/2 burk kesella 10 %
1/2 dl socker
1/2 dl majsstärkelse
1 tsk vaniljsocker
2 eko ägg
1/2 dl vispgrädde
100 gr vit belgisk choklad

Vispad grädde och hallon på toppen.

Jag kör alltid kexen i blendern, det går så mycket fortare då. sen blandar jag den med smöret och trycker ut i stora muffinsformar...
Gör cheesecakesmeten och blanda  i rabarberkompotten lite lätt...grädda 25 minuter 150 grader varmluft.
Där frös jag mina och tinade dem innan partyt och la på grädde och hallon vid servering.







Mitt flaggspel som jag köpt av Tygnet, färdiga flaggor för den late...(jag)





Bakom kameran Wilma!

Kommentarer

  1. Dessa måste ju testas! Men, jag hittar ingen vit belgisk choklad på Alexius, gör du det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns...jag länkar en bild till dej...

      Radera

Skicka en kommentar