Pulled Pork på Vildsvin



Nu var det min tur att göra Pulled Pork. Jättegott! 
Vi hade vildsvin i frysen, en bog på 1 1/2 kilo. Den fick det bli. Många timmar i ugnen, riktigt långkok. Men det sköter ju sig själv.




Receptet hittade jag på matplatsen.

1.5 kilo vildsvinsbog
flingsalt
svartpeppar
chiliflakes
2 gula lökar
2 vitlöksklyftor
1 flaska hickorysås (jag tog den med minst tillsatser i)
1/2 dl vatten

Bädda in köttet i kryddorna och lägg den i en gryta med lock. Lägg lökarna i klyftor runt om. Häll över såsen. Ställ grytan med lock på i ugnen i 6 timmar. Ugnsvärme 120 grader.
Kan man dra köttet med en gaffel är det klart.

Till detta serverade jag, cole slaw, guacamole, majs, gräddfil, picklad rödlök och gräddfil.


Coleslaw:
1/2 huvud färsk vitkål
4 morötter
2 dl cream fraise
1/2 dl majonäs
1 dl gräddfil
salt. svartpeppar
1-2 tsk senap



Picklad rödlök:

1 strimlad rödlök
saften av en lime
flingsalt

Häll limesaften över rödlöken och strö på lite flingsalt. 
Ställ i kylen i 20 minuter med plastfolie över.


Guacamole:

3 avocado
1 salladslök
1 lime, saften
chiliflakes
flingsalt
ekologiskt vitlökspulver

Jag gör min guacamole lite olika varje gång, men så här blev den denna gången:) 



Kommentarer