Mango smoothie


Reklam för Bagaren och Kocken! 


Förra veckan köpte jag en låda med mango, de var helt gröna men nu har de stått och alla är mogna på en gång. Så nu har vi haft massa goa mango i flera olika kombinationer. Mangosalsa mest tror jag till stekt kyckling och hemmagjorda sötpotatisfrites och till andra rätter. Mycket gott!
Idag skulle jag göra en mango och hallon smoothie men det fanns inte ett hallon kvar i frysen - barnen! Så det fick bli med blåbär istället, men oj vad gott det var en riktig höjdare. 

Jag har flera tillbehör till min Kitchen Aid blender denna nedan har jag typ fyra sycken av, då vi är många i familjen och alla vill ha smoothie. 




1/2 - 1 ekologisk banan 
1 mogen mango, köttet
1/2 dl  frusna blåbär
2 dl grekisk yoghurt

Mixa och njut!






 

Kommentarer