Ricciarellis


Fick baka en sats till med ricciarellis, maken tyckte de försvann för fort. Kan vara lite skyldig till detta. Men så är det ibland.
Denna gång gjorde jag dem runda. De blev minsann goa…




Idag har jag funderat lite på självutnämnda ledare efter ett samtal imorse från en församlingsmedlem. Just att man kommer ju inte till himlen efter ha följt kassa självutnämnda ledare som inte har ledaregenskaperna i sig. Många tror att de har det och kan även utåt verka så. Men man ska inte tro på allt här i världen. Jag tror man har ett ansvar som människa att inte följa dåliga exempel, som det finns väldigt gott om. Att avfölja kassa ledare är det bästa jag gjort i mitt liv. Kan vara jobbigt när man väl gör det men oj vad bra det blir…Det var dagens tisdags tips!


RICCIARELLI

  • ekologiska äggvitor
  • 200gr florsocker, plus extra för att rulla dem i
  • 200g mandelmjöl
  • 1/2 tsk vaniljpulver
  • 1 apelsin, bara skalet som är rivet
Vispa äggvitorna till ett hårt skum. Blanda i florsocker, mandelmjöl, vaniljpulver och apelsinskalet. Låt smeten vila i kylskåp i en timme.

Forma 20 st avlånga kakor som rullas i florsocker. Låt dessa torka på plåten minst i en timme. Gräddas i 160 grader i 18 minuter. 

Smakar ljuvligt!




 

Kommentarer