Mascarpone med hallon - nyårsdessert

Reklam för Cervera


På nyåret gjorde jag denna dessert uppe i Branäs och bilderna blev väl inte de bästa, men eftersom den blev grymt bra så vill jag dela den med er och även för att komma ihåg den själv. För det blir inte sista gången jag gjorde denna.

Jag gjorde Pistage Ricciarellis kvällen innan avfärd som jag hade med upp och dessa krossade jag och hade emellan. 

Cervera hittar ni just nu massa roliga köksaker KLICKA HÄR! Nu är det mellandagsrea. Alltid roligt att klicka hem nya saker och uppdatera köket.





500 g mascarpone 
200 g vit belgisk choklad 
2 dl ekologisk vispgrädde 
några hemmabakade kakor
Hallon 


Koka upp grädde i en kastrull, tillsätt choklad. 
Rör om tills chokladen smält. Låt svalna men inte så det stelnar helt.

Vispa ihop blandningen med mascarpone. Krossa kakorna.

Ta fram 6 glas, skeda 
smeten och varva med krossade kakor och hallon. Låt det stå i kylen i några timmar.


 

Kommentarer