Mandelgröt


Var på Öckerö för några veckor sen och fick detta recept på mandelgröt. Den gjorde jag igår morse. Vilken god gröt! Nu rev jag aldrig något äpple som receptet säger men det ska jag göra nästa gång!



En makalöst mastig vecka ligger bakom med massor av jobb. Fattar inte att det kan bli så massa. Funderar på om man kanske borde göra något åt situationen. Men nästa vecka är det ju sportlov, så då tänker jag att jag får nog säga lite nej och ta en dag extra ledigt som kompensation. För denna vecka har blivit mer än heltid och jag har en 50% tjänst.
Fint väder idag i alla fall. Hann med en go promenad innan jag jobbade klart...


1 msk smör 
1/2 dl mandelmjöl 
lite fiberhusk
1 dl mjölk 
1/2-1 msk chiafrön 
lite salt 
vaniljpulver

Koka till tjock konsistens.
Vispa i ett ägg och vispa en stund till bra konsistens. 

Ät med rivet äpple och kanel.




Kommentarer