Panna Cotta - den ultimata nyårsdesserten


Nyår har nu passerat och jag har inte bloggat på urlänge. Vi tillbringade julen på Gran Canaria och var där i 10 dagar så jag tog en liten bloggpaus och njöt av sol och bad medan julen kom och gick. Härligt!
Så lite brunbränd och glad så har vi varit hemma ett par dagar nu och firade nyår här hemma med vänner och god mat.
Hummer till förrätt och africana till middag och tre olika efterrätter. Här kommer den första som är pannacotta som jag serverar i min farmors sherryglas som jag fått ärva.




6 dl ekologisk grädde
4 dl ekologisk mjölk
5 msk socker
5 gelantinblad
1 tsk eko vaniljpulver
hallon

Koka upp grädde, mjölk socker och vanilj. Låt gelantinbladen ligga i kallt vatten under tiden. Krama ur gelantinbladen och lägg i dem i den heta grädden. Låt svalna och häll upp i sköljda små glas. Låt stå i kylen några timmar. Toppa med hallon.






Kommentarer