Mors Dag!

Mors Dag idag. 

Ingen av de fyra flickorna hade tagit notis av detta, men så är det ingen stor dag för mig heller. Så när jag vaknade så skyndade jag mig ut att motionera ute i bergen som jag önskar att jag skulle göra varje morgon. Tänker att det ska jag göra imorgon varje kväll, men det blir inte alltid. Så nu ska jag skärpa mig;) Men när jag kom hem igen så var en av flickorna vaken och tre sov fortfarande. Så det blev att göra sin egen frukost, men det gör inget alls...

Så när M kommer hem från fisket så blir det spännande att se vad han har i paketet. Grannfrun fick ett par Please jeans. Just sayin! ;)




Men jag fick i alla fall pallat lite rabarber av grannfrun, inte hon med pleasejeansen, utan en utan pleasejeans :) Hennes rabarber är gigantiska om man jämför med mina spinkiga rabarber. Undra hur hon får dem såna ;) 

Så gjorde jag en rabarberpaj som vi smaskade i oss framåt förmiddagen. 




500 gr rabarber
3/4 dl muscovadosocker
1 msk maizena

Blanda runt med sockret.


Knyt ihop;
75 grovhackade pecannötter
100 gr mjukt smör
1 dl muscovadosocker
1 tsk bakpulver
Nypa salt
2 dl mjöl

Lägg över rabarbern.
175 grader varmluft i 20 minuter.






Lite rufsiga små barn fikar i solen...


Grannfrun och grannfruns son.

Kommentarer