Cocosströssel


I veckan fick jag köpt min cocosolja som ska vara så fantastiskt nyttig. Den verkar ju göra underverk för kroppen så det är väl bara att bala i sej ;)
Så jag gjorde om min havreströssel lite till cocosströssel. Den blev mycket god, men jag gillar ju cocos eller kokos som det heter på riktig svenska. Så nästa gång tar jag i lite mer kokos.




Olivträd. Köpt ett nytt i år igen...


2 dl solroskärnor
100 gr mandel grovhackad
1 dl kokos
1 dl pumpakärnor
1 1/2 dl sesamfrön
3/4 dl krossade linfrön
3/4 dl kokossocker
1 liter havregryn Saltå 

1 1/2 dl vatten
3 msk kokosolja

Blanda de torra ingredienserna, blanda sen vatten och kokosolja och värm tills oljan löst sig. Blanda runt och lägg ut på ett bakplåtspapper i en långform. Rosta på 175 grader varmluft i 20 minuter rör runt och rosta 10 minuter till. 

Supergott!

Kommentarer