Chocolate Fudge Cupcake


Idag hade jag finbesök från Hönö. En av flickorna som kom och hälsade på hade gluten, så jag gjorde dessa muffins men bytte ut mjölet i muffinsen till majsmjöl. I fudgen så bytte jag ut mjölet mot potatismjöl. Funkade bra!
Enkla att göra dessa och dessutom blir de alltid goda. 


I måndags köpte jag äntligen mig en ny dator. Helt plötsligt vill inte de fyra barnen ha våra iPads längre, nu är det den nya datorn som står högst upp på listan, visst är det märkligt? Men jag är nöjd med min nya Mac. Lite nya grejer bara som man är van vid. Så detta inlägg är från min nya dator. Känns mycket bra! Gillar denna amerikanska fruktdatorn skarpt måste jag säga.




2 ägg
3 dl socker
1 1/2 tsk vaniljsocker
1 km salt
3 1/2 msk fin kakao
1 1/2 dl mjöl
100 gr smält smör
Vispa ägg och socker.
Blanda i övriga ingredienser.
 Klicka ut i formarna ca 20 stycken.
Grädda i 160 grader i 15 minuter.
Under tiden de står i ugnen så koka en fudge:
100 gr smör
4 msk socker
2 tsk mjöl
3 1/2 tsk kakao
1 dl grädde
1/2 dl mjölk
Kokas tjock.
När muffinsen kommer ut ur ugnen så lägg på en klick fudge över de varma muffinsen.

Låt svalna och spritsa grädde över muffinsen.



Kommentarer