Winter Mintchoklad Cookies

Idag har vi äntligen beställt en ny diskmaskin. Våran som är sen vi byggde huset sjunger på sista versen och har gjort det i typ två månader. Idag fick jag nog av att den läcker vatten och tjuter stup i kvarten. Så in på nätet och sen beställdes den på den lokala järnhandeln. Den som jag kollat ut är på väg in i sortimentet så jag får vackert vänta i två veckor till. Jag så när det tjuter nästa gång så vet jag iaf att nu är den på gång. Så gott! Den som väntar på något gott...

Ringde sjukhuset idag, väntar på operationstid. Tjejen som är operationskoordinator är helt grym att man kan vara så kunnig, proffsig och förstående på en gång. Hon är den klart bästa att prata med, hon får en att inte vara orolig utan säker. Hoppas det blir så som hon beskriver det.
Det blir vårens projekt...

Barnen fick baka dessa cookies idag. Chokladkakor. Chokladcipsen är blandade mint och mörk choklad. Men man kan istället för dessa ta någon choklad med mint i och hacka den i småbitar. Om man inte vill åka till USA och köpa dessa Winter Mint and Dark chocolate chips från Nestle vill säga :) Det kan man ju oxå göra ;)


240 gr mjukt smör
1.6 dl socker
1.6 dl brunt farinsocker
1 tsk vaniljsocker
2 ägg
4.75 dl mjöl
1.6 dl kakao av bra kvalitet
1 tsk bikarbonat
1/2 tsk salt
4 dl chokladchips mint







Kommentarer