Havreströssel

Imorse så fick jag snabbt slängt ihop denna musli, som är så god och mättande.
 
 
 
 
 
100 gr mandel, grovhackad
2 dl solroskärnor
1/2 dl krossade linfrön
1/2 dl kokossocker
1 liter Saltå fiberhavregryn och vanliga havregryn

Blanda runt.

1 1/2 dl vatten
3 msk rapsolja

Blandas och häll över müslin, rosta i ugn 175 grader varmluft i 20 minuter, rör runt lite och rosta 10 minuter till.
 
 
Jag brukar aldrig köpa Kung Markattas produkter. Egentligen gillar jag innehållet, eftersom de är ekologiska och så. Men namnet...helt obegripligt att man kan ta ett sånt hemskt namn. Så därför väljer jag andra ekologiska produkter som Saltå till exempel.
Men när jag fick se detta kokossockret kunde jag inte låta bli, även om det var från Kung M. Vilket behagligt gott socker med lite kola smak och samtidigt mycket nyttigare än från vanliga sockerbetan. För alla som går på olika dieter så verkar det som detta sockret är kalas. Så förhoppningsvis så kommer fler efter.
 
Här är receptet gjord på råsocker istället. Det är jättegott!
 
 
Dessa fina rosor fick jag av Ture och hans mamma Katrin igår, så otroligt vackra.
Vita rosor är nog storfavorit hos mig.
 

Kommentarer