French Toast


Det är ju smarrigt med French Toast måste jag säga, det blev min frukost idag. Inte ofta jag äter frukost nowdays annars, då jag gärna hoppar över det målet.

Idag har vi övningskört i fyra timmar, man är ju helt slut efter det. Inte långt kvar nu, för en vecka sen fyllde hon 18 och skrev någon dag efter med 62 rätt av 65 på provet, hon måste ha ärvt min begåvning ;) Så nu övningskör vi som bara sjutton tills uppkörningen ska genomföras. 
Frågade vilken tårta hon ville ha när hon klara körkortet. Semlor verkar vara det som stod högs på listan. Från Sockermajas i Torslanda. 
Det blev ju bekvämt för mamman ;) 







1 ekologiskt ägg
1 tsk kanel
2-3 msk ekologisk mjölk
1 tsk råsocker

Blanda ihop och dränk brödskivor i blandningen. Brukar räcka till 2-3 st. Brödet behöver vara lite surdegsaktigt. Jag tog fullkornsbröd.

Stek i smör några minuter på varje sida.

Servera med mapelsyrup, glass, frukt eller vad du vill. Här blev det yoghurt och bär tillsammans med mapelsyrupen.





 

Kommentarer