French Toast




Vi gillar french toast i vår familj, dessa gjorde jag igår till brunch till Ella och mig. Ella har ju blivit permitterad från skolan eftersom Corona härjar.

Det gäller att sitta lugnt i båten medan världen brinner. Det klarar man olika har jag märkt. Vissa delar allt som har med Corona att göra, spelar ingen roll om det är falskt eller inte. Jag väljer att scrolla förbi. Antagligen får vi alla corona oavsett. Snart eller om ett par månader. Men vi har att göra tills samhället är på fötter igen, lite balans i tillvaron kommer. 
Väldigt skönt med frid och det har jag!










1 ekologiskt ägg
1 tsk kanel
0,75 dl ekologisk mjölk
1 tsk råsocker

Blanda ihop och dränk brödskivor i blandningen. Brukar räcka till 2-3 st. Brödet behöver vara lite surdegsaktigt.

Stek i smör några minuter på varje sida.

Servera med Mapelsyrup, glass, frukt eller vad du vill. 




Kommentarer