Fredriks frukostfrallor



Fredrik är en granne som flyttat till stan, men innan dess hann han lämna detta recept. Han och jag delade ett gemensamt intresse, bakning, matlagning och köksmaskiner. Synd att han flyttade. Hoppas att han har någon i stan som han kan dela sina recept med :)
Detta är frallor som man gör degen på kvällen och låter den jäsa under natten i kylskåp för utbakning på morgonen.

Frukosten jag hade i veckan för mina jobbarkompisar så bakade jag dessa till ändamålet, istället för vatten tog jag äggostvassle eftersom äggost hamnade på frukostbordet.





10 st frallor
 
1/4 pkt jäst
1 tsk salt
5 dl kallt vatten
1 dl grahamsmjöl
9 dl vetemjöl special
 
Knåda i maskin, den är ganska lös degen. Låt den jäsa i kylskåp över natten.
 
Klicka ut på en plåt med bakplåtspapper, grädda 225 grader i 20 minuter.
 



Kommentarer