Broccoli och äppelsallad






Jag har gjort denna sallad två gånger nu och barnen bara älskar den. Hittade den på en amerikansk blogg och i det receptet var det en msk socker i den, det hoppade jag över för det hör ju inte till en sallad tycker jag. Men det är ju frivilligt hur man vill ha det!



En stor skål

1 huvud broccoli
1 stor morot
1/2 lök
1 ekologiskt äpple
1 dl pekannötter
2 nävar cranberrys (tranbär)

Jag tog fram mandarinen och skivade grönsakerna och äpplet tunt, men man kan riva moroten om man vill. Hacka pecanen grovt och blanda allt.

2 msk majonäs
2 msk ekologisk grekisk yoghurt
2 msk limejuice
salt och peppar

Blanda runt och njut av en god sallad.

Jag har denna salladen till mat, haft den till lasagne och till italiensk mat. Passar säkert till köttbullar eller vad man vill. 





Kommentarer