Semmelgröt


Reklam för Cervera


Semmelgröt - bara namnet ger ju en behaglig känsla av godhet. Jag tycker semlor är så gott. Helt plötsligt fylldes instagram av semmelgröt och det fick jag testa lördag morgon. Så gott!

Väldigt matchande med kaffet och gröten allt går i samma ton änna ;)

På Insta så kunde man ju välja att ha mandelmassa i och florsocker på, men det gick bort faktiskt. Tog mandelsmör istället. Men skummad mjölk fick det bli, fast jag aldrig annars har mjölk på gröt. Men det har jag ju på semlorna så det satt fint.

Jag använde mig av hel kardemumma kapslar som fina kusinen köpt i Indien åt mig. Det ska kokas med.


















Havregrynsgröt:

1 dl SaltåKvarns havregryn
2 dl vatten
2 kapslar kardemumma fröna uttagna och mortlade

Koka ihop tre minuter

15 gr mandelsmör
Hacka några mandlar och toppa gröten

Skumma mjölk och häll över








Kommentarer