Jättecookie i stekpanna






Idag till fredagsmyset blev det denna jättecookie! Den gör man på 5 minuter för att sen grädda när middagen står i ugnen! Väldigt enkel och god kaka! Har man inte choklad chips så går det bra med Marabous mjölkchoklad eller mörk choklad. Men blockchoklad går fetbort!





 Funderat mycket i veckan på varför folk väljer att blunda. Varför vill man inte se sanningen. Enklare att blunda så man kan dölja sig bakom "jag visste inget". Vad är det egentligen. Nä, fram med människor som vågar se sanningen och dessutom vågar stå för den. Hur obekvämt det än må vara! Heja ärliga raka människor! De håller längst! I alla fall i mitt tycke och smak. 


Igår var mellandottern med två kompisar på Stora Teatern i Göteborg och kollade på William Spetz show. Jag var i Fiskebäck och hälsade på två gamla vänner. Jätteroligt att träffas. Bjuden på god mat blev jag med. Synd att timmarna gick så fort bara!

Sen tillbaka till stan och hämtade tre lyriska flickor. När jag kom in så stod de i kön för att krama killen. En av flickorna kände honom sen tidigare och han kände igen henne och tyckte hon blivit stor. Roligt!








90 gr rumstempererat ekologiskt smör
1 dl muscovadosocker
1 dl socker
1 ekologiskt ägg
1 tsk vaniljextract 
2.4 dl ekologiskt vetemjöl
1/2 tsk bikarbonat
2.5 dl chocolate chips (eller hackad go choklad)

Blanda med en gaffel, smör och de båda sockren. I med ägget och övriga ingredienser. Till sist chokladen. Smörj en stekpanna och bred ut kaksmeten i den. Grädda i 18-20 minuter i 175 grader. Låt den svalna 5 minuter innan servering. 

Gott med en kula glass.
Kakan räcker till 8 personer.




Kommentarer