Zucchini fritters med ranchdressing




Visste ni om att Zucchini är det italienska namnet och Squash det amerikanska namnet på samma grönsak. 

En lördag och ingen direkt matplan. Då beställde vi goa köttfärspiroger av Anjela på Hönö som gör världens godaste just såna. Medan gubben hämtade så gjorde jag dessa fritters till eftersom det fanns en hel hög med zucchini på bänken som jag fått av min goa vän Katrin. 
Zucchini köper jag aldrig, vet inte riktigt vad jag ska göra med dem, men fritters gillar vi i familjen. 




Zucchini Fritters
  • 5 dl riven zucchini
  • ½ tsk salt
  • 1 stort ägg + 1 äggula
  • 1, 25 dl mjöl
  • 200 gr fetaost smulad
  • 2 1/2 dl hackad ruccola
  • 2 tsk hackad persilja 
  • 1 dl hackad salladslök

  • 1 dl olivolja

Låt den rivna zucchinin rinna av i sil med salt på så den vätskas ur. Krama sen ur ännu mer vätska.

Blanda allt och stek i olivolja. Låt dem rinna av på hushållspapper. 


Ranch dressing

2 dl cream fraiche
2 msk majonäs
1 tsk senap
1/2 tsk paprikapulver
tabasco den gröna  - en skvätt
salt, peppar
färsk gräslök





Anjelas goda piroger och sallad till. Blev en riktigt god kvällsmat.




 

Kommentarer