BURRATA MED SMÖRSTEKTA KANTARELLER

Reklam för Bagaren och Kocken


Höstmat tror jag är en riktig favorit. Så galet gott med allt som kommer nu i frukt och grönsaker.
Kantareller verkar ju finnas massa i skogen men jag plockade mina på ICA ;)

I helgen så bakade jag surdegsbröd med valnötter så det stekte jag och hade som grund.







BURRATA MED SMÖRSTEKTA KANTARELLER 

150 g kantareller 
1 burrata
 smör 
ev 1-2 vitlöksklyftor 
2 msk finhackad persilja 
Finriven parmesan 
Salt & peppar 
Surdegsbröd (gärna grovt)

Rensa kantarellerna och stek i smör ca 5-10 min tills vätskan dunstar bort.  Kantarellerna ska få fin färg. Stek brödet i olivolja på båda sidor. Toppa brödet med burrata, parmesan, kantareller och basilika.

Toppade sen med riktigt god balsamvinäger HITTAR DU HÄR!





 

Kommentarer