Ghirardelli brownie


Detta är egentligen inget recept. Men jag fick en påse av min kusin, med redan blandad brownie i våras när jag var i USA. Man blandar bara i ägg, olja och vatten. Sen gräddar dessa galet goda brownies med chocolate chips inuti. 
Dessa är från Ghirardelli vilket är ett riktigt pent märke på choklad. 




Idag blåser det på ön. Mer rätt kan vara att denna veckan blåser det på ön. Får bli en promenix dagens blåsväder.











Ibland funderar jag på varför man kommer ihåg saker om människor som man helst borde glömma. Det mesta glömmer man ju, nästan allt. Men vissa saker glöms inte utan varje gång man ser personen eller pratar med den så tänker man på det den gjort. 
Undra om det finns en mening med att komma ihåg gamla grejer som hände för en massa år sen. Kan vara så att det är för att varna sig själv och andra. Ofta så faller ju förbrytare in i sina mönster igen. Ska nog mera tänka på det som en varning framöver. 

Ja, det var dagens tanke som jag nog kommer fundera på ett tag till. Ibland kanske det hjälper om resten av världen vet...

Eftersom detta inte är ett recept så var inlägget mer tänkt som inspo.









Kommentarer