Glass i stora lass

Varit hemma några dagar nu, sen jag kom hem från Boston. Tiden börjar lägga sig, förutom att eftermiddagen är en trötthetsfas att övervinna varje dag. Men jag har varit med om värre jetlagger, måste jag säga.

Den tonåriga dottern blev mycket nöjd med allt man kom hem med från Levis, Abercrombie & Fitch, Hollister, Uggs, Gap, Ralph Loren, Victorias Secret och många andra ställen. De andra var också nöjda som tur var, fast de inte fick lika mycket.


Det blev glass i helgen, gjord på kokossocker, tänkte att det är ju ett bättre socker och att man skulle få en karamelliserad kolaliknade smak. Men inte det smakade som vanligt, så man fick nöja sig med att det var bättre för kroppen helt enkelt ;)

4 ägg
1 dl kokossocker
1/2 tsk vaniljpulver eko
2 dl ekologisk grädde
3 dl tjock yoghurt

Vispa vitorna med hälften av sockret till hårt skum, gulorna med resterande socker och vaniljen.
Vispa grädden och blanda i tjockyoghurten. Blanda allt och kör i glassmaskin.

Min glassmaskin är ju delvis sönder, så jag fick ta den långsamma vägen och låta frysen göra jobbet. Inte lika bra resultat men den blev god.

Serverade jordgubbar och mango till och toppade med lite ekologisk chokladsås (köpt i Boston).









Kommentarer

Skicka en kommentar