Skolavslutning gånger två...


Igår var det dax för Ella att sluta tvåan och det gjorde hon med bravur... Fin sång och sommardikter lästes upp på skolavslutningen...






Så här glada ska man vara när man snart ska ha sommarlov :) Ella med Saga och Sally <3





Som vanligt missade jag att ta med fikakorgen till skolan... min granne Jonas som är en numera exgranne bjöd mig på en muffins som var nybakad och väldigt god... Sofia hade köpt bullar och hade över som vi fick med... Treornas föräldrar hade bakat jordgubbstårta till hela skolan, så det kändes som vi gick inte lottlösa från fikabordet direkt :)





Men idag var det dax för avslutning nummer två... Där hade jag inte missat att ta med egen fikakorg, jag passade på att ha bakat en jordgubbstårta, som jag visserligen fick slängt ihop i all hast för att vara i kyrkan redan klockan tio. Med svenska dagsfärska (eller är dom det när man handlar dem på morgonen) jordgubbar på. Här är receptet på tårtan, fast med jordgubbar...



Efter skolavslutningen i kyrkan, så gick vi vidare till konferensängen massor av föräldrar och elever för att fika på sin fikakorg...några hamnade jämte mig och fick en bit av tårtan, det verkar som inte alla hade bakat jordgubbstårta. Konstigt! :) Men de verkade i alla fall nöjda :)



Min rhodedendron som blommar nu. Fin va?


Denna tjejen Wilma slutade mellanstadiet och går upp till sjuan till hösten... Så spännande!


Härlig dotter!
Det blev ju tårta över så den kunde vi ju festa på eftermiddagen med...



Vart tog alla vägen?

Hallå, kom tillbaka:)

Sen var det en sak till att fira denna dag...två år sen idag som jag fick sista cellgiftsdosen. Välvärt att fira tyckte min granne Emma och jag och tog oss ett glas cider på det. Vi måste komma ihåg detta datumet, tyckte hon...eller egentligen så borde vi fira det datumet när det hela är över... Tja varför inte båda...
Nu ska jag inte äta socker på en vecka...tror jag!!!!

Kommentarer

  1. Härlig dag med många saker att fira! Fira livet helt enkelt.

    Stor kram!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar