Jordgubbsaft





Idag sålde de jordgubbar i hel låda till bra pris, alla var inte jättefina men man får väl vara glad för de jordgubbarna som hamnade i magen eller i frysen. gjorde lite saft på några med 2flaskor blev det.

3 liter jordgubbar
2 citroner i skivor
1 tsk vaniljpulver eko
5dl vatten

koka i tio minuter
sila av

koka upp saften igen

5 dl socker
2 tsk citronsyra

koka tills sockret löst sig
häll upp på flaskor

Igår åkte jag in och hämtade min iPad som jag lämnade in häromdan, för att några lampor slocknat i den. Fick en brand new, visst är det otroligt eftersom min dessutom är inköpt i USA. Appel det är ju grejen alltså. Nu fick jag ju då besväret med att installera den igen, vilket gick förvånandsvärt smidigt, kunde ju passa på att inte fylla den med massa appar som jag inte använde...
Nu är jag hur trött som helst för jag har bakat en hel del till idag som inte kommer på bloggen idag utan om ett par dar nämligen till 4th of july partyt... och jag kan tillägga att jag inte haft min piggaste dag idag...den hoppas jag kommer imorgon...
Mot nya bakdagar...Gonatt!

Kommentarer

Skicka en kommentar