Rabarbersaft

Nu kom jag mig till affären som hade riktigt socker och inget konstigt märke som är gjort i Polen typ.. Viktig detalj om man frågar mig :)
Så nu står rabarbersaften färdig att drickas upp av små törstiga barn...





 4 kg rabarber
60 gr vinsyra
4 stora citroner

Skiva rabarbern och citronen lägg i stor spann häll på vinsyran och häll på kallt vatten tills rabarberhacket är täckt... på med ett lock och låt stå kallt i 2-3 dagar... Sila av saften.

Sen rör man i socker efter behag, rätt mycket... detta blev nästan åtta liter oblandad saft. Jag frös en del så kan man ta upp senare i sommar och njuta av en kall god rabarbersaft då med...

Kommentarer

  1. Vinsyra? Finns det på Ica? Och då menar jag givetvis Alexius!;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamen, Alexius är the general store...

      Radera

Skicka en kommentar