Bling Whoopies


Idag gjorde vi ett försök till Whoopies igen, nja det är nog inte min grej alls...så här blev dom i alla fall...




Först så vispade man i hop smör och socker...

100 gr smör
1,5 dl socker
3,5 dl mjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
2 tsk vaniljsocker
1 eko ägg (så klart)
1 dl grädde

...i med torra ingredienserna, blanda runt... ägg och grädde...





Klicka ut på en plåt, 40 st som femkronor... grädda 175 gr varmluft i 10 minuter...




Alltså jag gillar denna belgiska vita chokladen, den är riktigt fin... ett tips så här på en tisdag :)

Smält 200 gr vit choklad i vattenbad, fast micro går väl lika bra egentligen, har aldrig riktigt fattat grejen med vattenbad, förutom att det ser snyggare ut då :) men det kanske fyller en funktion som man kan ta reda på... det får bli ett uppdrag..


200 gr Philadelphiaost rörs ihop med den smälta chokladen... så ser det ut så här:


Här kan ni ta en kopp kaffe och vila er lite, tills glasyren stelnat och blir lätthanterligare... då kan ni passa på att gå in på en ny blogg Lyckeliv heter den och den kommer nog bli något utöver det vanliga... spana in allt Alexandra pysslar med på sin lediga tid...kan vara på nätterna troligtvis :)

Splitsa inuti whoppiesen och lägg ihop två och två. Splitsa en klick ovan på och så kommer själva BLINGET...silverkulor på burk...




Ikväll ska jag på klassfest, inte min egen då, utan Ellas 2-3 klass ska ha en fest, det blir nog livat på hög nivå :)

Kommentarer

  1. Mmm... Detta måste testas. Ska bara köpa SMÖR först...;-) Förövrigt ska tilläggas att kl.23-00 är min kreativa timma. Tack för länkning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. You'r welcome! Smör ja, det måste man ha, Wilma hade bakat upp allt mitt...den lille rackarn. Hade precis så det räckte...;)

      Radera

Skicka en kommentar