Ädelost och fikon plock

Innehåller reklam för Bagaren och Kocken



Dessa små skapelser gjorde jag häromkvällen till glöggen. Några blev på glutenfritt bröd medan andra är på kavring. Så goda!

Jag har klickat hem balsamico från Gridelli som jag gillar väldigt mycket, efter man haft denna vill man bara ha riktiga grejer. Klicka här för att klicka hem en flaska du med! Jag har flera varianter. Den vita använder vi ofta med som i sallader och i mat. Dottern gör gärna sin bea på den.

Jag skulle spritsa ut krämen, men det blev lite för klumpigt, så nästa gång ska jag blanda med en stavmixer tror jag ;) 
Så snygga blev de inte.


Ädelost med fikon och balsamico på kavring, 6 st

3 skivor kavring
80 g ädelost, grädd 36%
100 g Philadelphiaost
1 färskt fikon
Balsamico 

Vispa ädelost och philadelphiaost krämigt. Stansa ut två rundlar per bröd, jag använde en äggkopp. Spritsa eller klicka ut krämen på brödet, toppa med fikon och balsamico. 






 

Kommentarer