Rågfrallor

Innehåller reklam för KitchenTime


Lättbakade rågfrallor som är så galet mjuka och goda. Ett av mina bästa brödrecept är dessa. De försvinner så snabbt bara ;)

Letar du efter en grym KitchenAid bakmaskin så kika just nu är de på rabatt HÄR med massa bra tillbehör!
Det är min absolut bästa materiella present ever som jag fick när jag fyllde 40 eller jag menar 20 ;) Hade köpt en precis likadan igen om den gått i sig och jag har använt min massa. Tror jag vinner på det området faktiskt ;) 









Jag dubblade receptet:

25 gr jäst
1/2 dl rapsolja
2 msk honung
3 dl vatten
1 dl solrosfrön
1 dl pumpafrön
2 tsk ekologiskt flingsalt
1, 25 dl ekologiskt rågsikt
4 dl ekologiskt vetemjöl

Blanda ihop till en smidig deg, som får jäsa i 45minuter till en timme.

Forma till 12 bullar, som får jäsa på en bakplåt i 45 minuter.

Baka 175 grader varmluft i 10 minuter.


 

Kommentarer