Chicken Taco




Detta är det godaste just nu. Galet gott tycker alla mina flickor och jag. Så det fick bli söndagsmiddagen idag.

I fredags kväll fick jag världens frossa och hade en skitnatt, men svaret kom på lördagsmorgon när jag såg min arm. Helt röd och uppsvullen. Rosfeber från ingenstans. Så nu penicillin och hopp om snart tillfrisknande. Sov hyfsat inatt i alla fall. Så idag har jag tagit det lugnt sett på två avsnitt av Bröllop, Begravning och dop. Mm, nu måste man se de två sista avsnitten snart. Jag gillar ju att se allt i ett svep. Men får vänta tills de kommer ut. 
Jag är inte bra på att vänta har jag kommit fram till.


























8 tacos

500 gr kycklingfile

1 pressad/riven vitlöksklyfta
1 msk limejuice
2 msk olivolja
1 tsk (det ska egentligen vara en msk) chiliflakes
1 tsk ekologisk paprikapulver
1/2 tsk lökpulver
Salt och peppar

Blanda ihop marinaden och lägg i kycklingen. Låt den dra en stund. Stek kycklingen tills den är genomstekt.

Nästan en Pico de Gallo
2-3 salladslök
10-12 små tomater
massor av koriander
tsk limejuice 
 salt och pepper 

Koriandersås
1 dl grekisk yoghurt
1 msk majonäs eller Cream Fraîche 
massa koriander
salt, peppar
1 msk limejuice



8 små tortillas

Dela kycklingfilen på längden tre-fyra gånger och lägg dem i marinaden en stund. 
Stek på kycklingen. 
Under tiden gör tomatsallad och koriandersåsen.

När kycklingbitarna är färdigstekta, skär dem i mindre kuber. 

Värm på bröden och lägg i kyckling, sen tomaterna och häll över koriandersåsen. 



Kommentarer