Kyckling med mozzarella, pesto och soltorkad tomat och besök från Staterna

 Idag kom min kusin Anne från Californien med sina goda vänner Susan och Patrick. Susan är en av de få människor som man träffat och kommer ihåg 22 år senare. Men hon är verkligen en härlig person. Jättroligt att se henne och hennes man igen. Min kusin Anne var härligt att se och prata med igen när det gått några år sen sist. Jag är så glad över att de valde att spendera en dag ute hos mig.
 Jag bjöd på kyckling och pasta, italienskt så det förslår, men det kan ju aldrig bli fel kändes det som..

Stekte kycklingfileer med salt och peppar tills de var nästan klara, skar dem i skivor och la dem i en form.
Lade på hemmagjord pesto, två klumpar med mozzarellaost, en burk med soltorkade tomater som jag klippte över... grädde över det hela och in i ugnen i 180 grader i drygt en kvart...
Tagiatelle och en sallad med pinje och jordgubbar till så blev det fullgjort...
 En brietårta med aprikosnötter, som inte jag inte fick med i inlägget fanns vid sidan av med frökex till.
Britta var med och vi filade på accenten ihop...:) Det får bli några tripper till staterna i det närmsta så man får övat upp sig igen...
Åh kolla in:) Nu blir det Chocolatechips cookies hela sommaren lång, underbart med kusiner och kusin fruar och övrig släkt från over there:)


Kommentarer